Monday, April 4, 2011

CiPtAaN Allah Yg BeRnAmA " AiR "



AsSaLaMuAlaIkuM...




Allah Maha Berkuasa dalam menjadikan sesuatu ciptaan di atas muka bumi ni..
Allah juga tidak menjadikan sesuatu ciptaan itu sia-sia bahkan ciptaan itu ada fungsi dan kebaikannya..
sebagai contoh, Allah menjadikan ciptaan lalat..
mungkin kita ada terfikir,"kenapa ye ada lalat kat dunia ni,ishh,menyibuk je..nak makan pun xsenang..nk kena tutup2 makanan lagi.." hey guys,betul x kita sume berfikiran sedemikian rupa..??
~cehh..ayat ala2 merong mahawangsa...~ ( ok,xlawak...=.= )..
dan apabila kita berfikir sejenak tentang ciptaan Allah iaitu lalat ini,sedarkah kita bahawa,if lalat xde kat dunia ini,macam mana agaknya keadaan dunia ini bila haiwan2 mati dan menjadi bangkai??sedarkah kita haiwan apakah yg membawa ulat2 pengurai bangkai itu??..haiwan itu lah yg bernama " LALAT "..

dari segi sudut,lalat itu sgt jijik tetapi apabila kita berfikir dari sudut yg lain,kita akan mengucapkan rse syukur kat Allah...hebatkan Allah...TAKBIR..~

kat post ni aku nak bawa kita ke satu lagi ciptaan Allah yg sangat berguna dalam kehidupan seharian kita ini iaitu ciptaan yg bernama "AIR"..
kita sedia maklum bahawa 2/3 dunia ini diliputi air..dan baru jek semalam aku tgk cite "world invasion : battle of L.A" yg nak citekan makhluk asing itu nak takluk bumi disebabkan air..=.=
~melalut sampai movie la plak..=.= ~
ok2,sambung balik..hurmm,dan adakah kita sedar bahawa tubuh kita ini terdiri drpd 75% air.0tak 74.5%,darah 82% dan tulang yg keras pula ada 22% air..So,xsalah laa aku nak cakap bahawa air sgt2 penting dalam kehidupan kita ini...Allah juga berfirman dlm Al-Quran..

".....dan kami ciptakan dari air segala sesuatu yang hidup..." ( Al-Anbiya',ayat 30 )

tapi pernahkah kita buat kajian mengenai air ini..??

dan sekali lagi seorang ahli pengkaji yang bukan Islam dari jepun iaitu Dr. Masaru Emoto dari Universiti Yokohama membuat kajian mengenai tindak balas air ini terhadap percakapan,situasi persekitaran dan sebagai nya...antara kajian yg telah dibuat oleh Dr. Masaru Emoto ialah air itu telah didedahkan kpd bacaan doa dari penganut agama Shinto,kemudian Dr. itu telah melihat perubahan molekul air tersebut..

~cantik kan~
So, di sini Dr Masaru Emoto telah mengatakan bahawa " air ini diibaratkan seperti cermin bagi diri kita. apabila kita memikirkan benda2 yg positif or peaceful,maka molekul air itu juga akan berubah kpd bentuk yg peaceful or cantik juga dan begitulah sebaliknya..."

nak tahu citer selanjutnya......tunggu...!!!hahaha..~evil~

2 comments:

faiznur rotashia said...

cantik.. :)

khairul amin said...

nak tgk lagi cantik,follow post ni smpai abis..^_^