Thursday, February 17, 2011

dalam setahun de 7 hari....benarkah..??

wahh...pelik bebenor bunyi nyer jang ooii....setahu den,dlm setahun ada 365 hari..polik2...hehe..
ok...untuk merungkaikan persoalan ini,kat sini aku nak suruh korang jawab soalan2 dibawah..
1. Dalam 1 minggu de brape hari?
-ofkos laa 7hari...
2. Dalam sebulan pula,de brape hari?
- haii,senang bebenor soalan ni..30 or 31 hari laa..
3. Dalam setahun lak de brape hari?
- wehh..!!soalan bdk tadika bleh jwb ni..365 hari laa..rite?

Now,kalau aku ckp dalam setahun de 7hari je,korang agree x..??haha
confirm korang ckp aku bdk xblaja kn,...kecik2,mak suruh gi skolah,dok ngorat anak dara org..
(errr...aku ke..??x kot..ngee~)
ok..utk kuatkn hujahan aku,aku akn buktikan yg setahun de 7hari..
7hari dlm setahun itu ialah ahad,isnin,selasa,rabu,khamis,jumaat n sabtu..!!
rite guys..!!???haha..

hmmm..teringat lak kata2 lecturer psikologi islam aku...
dia ckp." Seseorang manusia itu akan berbeza presepsi mereka dalam mentafsir sesuatu perkara yg dilihat,rasa,dengar dan sebagainya melalui deria mereka kerana bergantung kpd ilmu dan penglaman seseorang manusia itu.."

well,isu ini akan aku tulis dalam slot akan dtg...hahaa..!!
nak tahu....follow laa blog aku ye...hihihihi..
~insan itu akan menjadi mulia di sisi Allah pabila ia menunaikan segala perintah Allah dan menjauhi larangan Allah serta mengikuti sunnah Rasulullah S.A.W..~renung2 kan laa sahabat..=)

No comments: